Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

úterý 23. září 2014

Seriál Gotham: Doufat v lepší zítřky, nebo raději nesledovat?

Já vím, já vím - když se na něco až moc těšíte, tak vás to většinou zklame. Jak píše John Green v Paper Towns: "Doing stuff never feels as good as you hope it will." V případě seriálu (a knih) to nejspíš platí dvojnásob. Ale protože na tomto blogu už nějaké dva měsíce natěšeně poskakuju a vy jste byli nuceni číst moje výlevy o tom, jaký ten seriál bude, cítím jakousi povinnost shrnout, jak to s ním nakonec vypadá. Samozřejmě, jde o první díl, takže na nějakou obsáhlou kritiku není správná doba. Ale tady je ve zkratce pár bodů PRO a PROTI sledování seriálu Gotham.


 

Pro

1. Postavy. Malý Bruce Wayne je skvělý (podle mě ho vybírali tak, aby typově co nejvíc odpovídal malému Brucovi z Temného rytíře, má dokonce dost podobnou mimiku). Jim Gordon je pořádný, klišovitý správňák jako vystřižený z amerického filmu (důvod: toho je americký film), ale občas se mu daří svoje slušňáctví hezky zamaskovat a tvářit se nejednoznačně. A pak jsou tu postavy, u kterých přesně nevíme, kam se budou vyvíjet: Fish Mooney (nová postava, jedna ze šéfek podsvětí), Jimův parťák Harvey, nebo Falcon (uhlazený chlapík, na kterého byste netipli, že je šéfem podsvětí, a který se zatím chová dost zvláštně).
A hlavně - jsou tu takové ty zajímavé postavy jako malá Catwoman, Poisson Ivy nebo Penguin. S těmi by ještě mohla být zábava.

2. Prostředí. Jasně, všichni moc dobře vidíme, že se na tom trikově vyřádili profíci u svých počítačů a že půlka scén se odehrávala před zeleným plátnem. Ale právě díky těmto přiznaným efektům působí Gotham tak nějak nadpozemsky (dobrá, kvůli charakterů města by se hodilo říct spíš "podpozemsky") přitažlivě. Vezměte zvláští vizuální dojem ze SinCity, zřeďte ho tisícovkou a máte Gotham.

3. Soundtrack. Zní dobře, i když s jeho pomocí přehnaně hrají na city.



Proti

1. Postavy. Ano, postavy patří do kategorie PRO i PROTI: Jsem z Jima Gordona trochu nervózní. Jednoznační správňáci, kteří chodí po městě a s morální nadřazeností konají dobré skutky, mě totiž nebaví. 

2. Klišé. Vážně je tak těžký vymyslet dialog, který by žádné klišé neměl? Stačilo by mi i pár dobrých, originálních dialogů a nějaká ta originálně pojatá scéna. Děkuji pěkně za uvážení.

3. Scénář. Zrecyklovat staré osvědčené postavy nestačí, což si tvůrci Gothamu očividně uvědomují. Ale zápletky jsou zatím velmi průhledně a prvoplánovitě rozehrané. Lidi, fakt doufám, že mě něčím překvapíte! 

4. Málo času na natáčení. Já vím, seriály se točí v rychlosti. Ale něco je špatně, když se díváte na scénu a říkáte si: Tohle mohli zkusit znova a líp, ne?

Můj verdikt: dám jim další šanci a budu doufat, že jde o jeden z těch seriálů, jejichž kvalita stoupá. Třeba to vyjde - tak zajímavá témata, jaká nabízí svět Gothamu z komiksů, by bylo těžké nevyužít.    




Zdroje obrázků:

2 komentáře:

  1. Budeš se divit, ale tenhle článek mě spíš nalákal, abych Gotham zkusila, než že by mě odradil :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak špatná reklama je taky reklama :D Ale já nejsem úplně nespokojená, a uznávám, že jsem měla přehnaná očekávání. A myslím, že se to ještě rozjede a bude to fajn, takže určitě ho zkus!

      Vymazat