Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

úterý 10. února 2015

Literární Fest 2015: O psaní, nápadech a dobré kávě

 V sobotu 7. února jsem zavítala na Literární Fest - akci pro všechny milovníky tvůrčího psaní, blogování a obecně neotřelých projektů. Jedinečná příležitost dozvedět se něco nového a strávit čas s lidmi postiženými podobnými zálibami.



Fest se konal v budově pražské Literární akademie, která zajistila nejen příjemnou atmosféru, ale svými čtyřmi patry taky přispěla k pravidelnému pohybu všech účastníků. V nabídce bylo deset kurzů, ze kterých jsme si vybrali čtyři, přičemž mezi jednotlivými bloky byl prostor na občerstvení a seznamování se. Akce byla skvěle zorganizována spojeným týmem z Literární akademie a organizace Naučmese. Káva tekla proudem (o latté z kavárny Čekárna, která s pro ten den přestěhovala do jednoho z pater Akademie, se mi už dna dny zdají divoké sny!), jídlo bylo výborné a lidi skvěle naladění. Festival pak zakončila afterparty.

A jaké kurzy jsem navštívila? Podle mého dojmu ty nejlepší, jaké byly v nabídce!

V prvním bloku jsem šla na Reného Nekudu a jeho kurz Příběhy jsou všude kolem nás. Velmi rychlý vhled do každodenního vyprávění příběhů, jejich konstrukce a pravidel. S Reném jsme před časem dělali rozhovor pro Easy magazine a newsletterům z jeho webu vděčím za informaci, že nějaký Literární Fest existuje. Jsem ráda, že jsem na tenhle kurz šla a viděla Reného Nekudu „v akci“ - působí jako rozený lektor, takže jeho kurz je jedna velká zábava.

Pak jsem šla na Lucii van Koten, známou lifestylovou bloggerku z Života podle Lucie, která mluvila o tom, jak Blogovat a být vidět. Z jejího kurzu jsem si odnesla pár tipů, jak to tu trochu vylepšit a trochu rozhýbat - tak doufám, že poznáte rozdíl!    

Do podobné kategorie spadal i kurz Michelle Losekoot pojemnovaný Jak prorazit na internetu. Opět - spousta motivace od velmi sympatické a energické slečny. Tak třeba mi někdo konečně vysvětlil, že jednotlivé sociální sítě fungují odlišně a v čem zhruba ten rozdíl je. (Mlhavě jsem to tušila, nechápala. Já vím, měla jsem se s důvěrou obrátit na strýčka Googla, který by mi na počkání vyplivl 500 000 odpovědí...) A navíc jsem díky tomu objevila její vlastní projekt, který mě teď ohromně baví - zkuste někdy zavítat na Růžovou pandu. 

Jako poslední jsem byla na Kreativních nápadech snadno a rychle, workshopu lektora Adama Nováka. Ukázal nám některé metody na povzbuzení kreativity a hned jsme si je vyzkoušeli. Tak třeba snahou inovovat květináč s pomocí asociací na „filozofa, otroctví a plod“ nebo podívat se na půllitr z pohledu Einsteina a Dolly Buster. Byla jsem v té době teda už dost utlumená. Ale vždycky se hodí vědět, jak pomoct svojí kreativitě.


Shrnuto: Skvělá akce se skvělými lidmi! Všem fandům do psaní doporučuju navštívit některý z dalších ročníků (opravdu doufám, že se uskuteční!). Podle mých zkušeností není nikdy dost tří věcí: literárních nadšenců, knih a kvalitní kávy. A tahle akce byla tři v jednom!

Martinus.cz byl partnerem akce - a tuhle skvělou visačku jsem si odnesla


Zdroj obrázků: http://www.readywritermag.com/how-to-write-3-fine-tuning-your-finished-book/
http://thinkbuzan.com/how-to-mind-map/
http://www.emofaces.com/smilies/flowerpot-smile

2 komentáře:

  1. Všude samej kafař :D I čaj byl dobrý a nebyli na něj fronty. Málokdo byl čajíček. Každopádně to bylo skvělé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, čaj byl taky výborný! Ale když je tak dobrá káva, stává se kafař z každého :)

      Vymazat