Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

pátek 12. června 2015

Tip na výlet: Botanické zahrady v Praze

V některé dny je tak horko, že můžete jenom sedět doma v chládku. Pokud tedy doma chládek máte, což je v případě sídlišť problém. Letní dny každopádně vybízejí k návštěvě přírody, a pokud jste Pražáci, kteří si na delší výlety moc nepotrpí, pak jsou botanické zahrady ideálním řešením. Navíc mám pocit, že jsou taky skvělým místem na učení - což hodlám v blízké budoucnosti vyzkoušet. 







1. Botanická zahrada UK u Karlova náměstí

Tahle zahrada je pod správou Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy - a z toho vyplývá nejen to, že je o ní dobře postaráno, ale taky že vstup do velkovních expozic je zadarmo. Můžete taky zajít do nádherného skleníku, ale mě většinou stačí ty venkovní prostory. Zvlášť na jaře a na začátku léta, kdy je všechno nádherně rozkvetlé.


2. Botanická zahrada v Troji

Zahrada v Troji je trochu jiného ražení. Je rozdělena na několik částí, které simulují různá prostředí: můžete navšivit japonskou zahradu (moje oblíbená část), polopoušť, mokřady, prérii, nebo prostě posedět u jezírka s želvami. Botanická zahrada v Troji je moje srdeční záležitost. Nedávno jsem taky zjistila, že je dobré vzít to od zastávky Na Pazderce (pár minut busem z Kobylis), kde je menší vchod do zahrady, a projít zahradu na druhý konec - tak uvidíte všechny části.

Je libo rozkvetlé pivoňky...
... rozpálenou polopoušť...
... nebo třeba prérii?
(Hlasovala jsem pro stín pod břízou.)


3. Dendrologická zahrada v Průhonicích

Zahrada v parku u Průhonického zámku je samozřejmě krásná - pokud preferujete romantické parky s vodními nádržemi a pohledy na zámek. Jestli vám jde ale spíš o květiny, zajděte do Dendrologické zahrady. Její jméno naznačuje, že půjde hlavně o stromy, ale není to tak úplně pravda. Mají třeba nádherné expozice růží, na jaře můžete přijít na rozkvetlé tulipány a narcisy, naposledy jsem tam byla na rododendronech. V každém období mají něco. A pak je tam taky rybníček, ve kterém žáby kvákají tak nahlas, že je to hotový koncert. 



Dendrologickou zahradu mám ráda taky kvůli záhonům v zadní části, na kterých mají vysazené květiny podle tematické celků. V téhle části je hodně "obyčejných", lučních květin, což jsou moji favoriti. Teda, ne že bych se nedívala ráda na desítky druhů vyšlechtěných růží - ale takové obyčejné kopretiny mě vždycky dostanou mnohem víc. 


Pokud se rádi procházíte zahradami, pak upozorňuji, že tento víkend 13. - 14. června je Víkendem otevřených zahrad. Na různých místech na světě jsou otevřené jinak nepřístupné zahrady, takže toho využijte. V Praze můžete zajít do hradních zahrad nebo třeba do zahrady u Strakovy akademie.


1 komentář: