Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

čtvrtek 2. července 2015

Můj knižní koutek na Twitteru

Musím přiznat, že mám slabost pro Twitter jako sociální síť, na které si vytvoříte komunitu lidí, od které berete informace. Zatímco Facebook je tu od komunikace s kamarády, Twitter funguje jako jedinečný informační kanál: a svoje využití má i pro knihomoly.




Twitter otevírám (kromě prokrastinačních chvílí), když se stane něco, k čemu potřebuju komentář a čerstvé informace: ať už jde o teroristické útoky nebo třeba volby. Mám na Twitteru namíchaný koktejl z lidí, kteří mají často rozdílné politické názory a pracují v různých profesích: hlavně tedy hodně novinářů a komentátorů (ti jsou zvlášť užiteční, když se něco děje), ale taky blogerů.
A pak mám namíchanou "knižní skupinu". Jsou v ní blogeři, oficiální účty nakladatelství, ale taky dvě specifické sorty: spisovatelé a pak ti, kteří vlastně neexistují.

1. Spisovatelé 

Sleduju svoje oblíbené spisovatele, kteří nejen informují o své práci, ale taky glosují různé události. Meg Cabot často hází fotky svých koček. Caitlin Moran mluví úplně o čemkoliv, hlavně (nekorektně) vtipně. Terry Pratchett odešel ze života i z Twitteru nejlepším způsobem, jakým mohl. Taky samozřejmě sleduju Johna Greena (který poslední dobou hlavně zveřejňuje fotky, ve které zemi zrovna je s premiérou filmu Paper Towns). Moje oblíbená anglická spisovatelka Scarlett Thomas často glosuje svět okolo sebe (třeba to, jak drahé je v UK oblečení) i svoje psaní: Teď zrovna vydává novou knížku! Jestli ten (knižní) svět není krásný...


 

  2. Fiktivní postavy

Na Twitteru najdete seriózní komentátory i neskutečně vtipné glosátory. Hodně mě baví profily fiktivních postav: zvlášť vtipy na komiksové hrdiny zaručeně fungují.


Hodně mě taky bavily twitterové účty postav z vlogových seriálů - na sociálních sítích se tvářily jako skuteční lidé, takže jste mohli sledovat "skutečnou" Lizzie Bennet, Emmu Woodhouse nebo třeba pana Knightleyho.



A na závěr můj nedávný favorit: profil kohosi, kdo se vydává za hrdinu young adult literatury. Jeho komentáře naprosto přesně sedí!



Máte na Twitteru nebo na jiných sociálních sítích taky svůj "knižní koutek"? Koho sledujete?

Žádné komentáře:

Okomentovat