Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

středa 11. ledna 2017

Aristokratka ve varu: návrat do zajetých kolejí

Pokračování knihy Poslední aristokratka Evžena Bočka většina recenzentů odhaduje na nejslabší článek celé série - nemůžu posoudit, jelikož jsem ještě nečetla třetí díl, celá knihy ale opravdu působí spíše jako dodatek ke knize první, nebo lépe řečeno jako kniha uměle a nešikovně přeťatá ve dvě. 

Foto: Honza Novák

Aristokratka ve varu pokračuje přesně ve stylu, ve kterém jela Poslední aristokratka. O ději se toho moc říct nedá: prostě pokračuje slet situačních a charakterových gagů z prvního dílu: rodina a zaměstnanci se snaží vyrovnat s nutností lákat turisty; otec-hrabě šílí z finančních problémů, zahradník z nastupujících šedin a vypravěčka Marie ze všech ostatních. Rodina navíc dostane pozvánku na slezinu aristokracie, kam matka nutně potřebuje jet, aby se seznámila s princeznou Dianou. A tak.

Už v recenzi na Poslední aristokratku jsem psala, že vtipům podle mého názoru v druhé části knihy "dochází dech" - jsou postavené stále na stejném humoru, neobjevují se nové prvky. V Aristokratce ve varu tento trend pokračuje. Je fajn, že si člověk na všechny ty vtipy z první knihy třeba tak moc nepamatuje, ale stejně - opravdu to chtělo něčím oživit, inovovat. Nestačí, že kuchařka pije čím dál tím víc ořechovky a zahradník jí čím dál tím víc prozaců. Jasně, je to vcelku sranda a rozhodně se zasmějte, ale - nějakou změnu, prosím...!

Nic podrobnějšího vám o knížce neřeknu - všechno, co platí pro Poslední aristokratku, můžete klidně napasovat i na druhý díl, protože je jenom prodloužením toho prvního. Opět jsme knihu četli doma nahlas a na tento způsob čtení stále doporučuji (sama bych nejspíš neměla chuť ji přečíst). Chovám naději, že třetí díl - Aristokratka na koni - bude lepší, jak jsem si přečetla v některých recenzích: vyloženě mě nadchl příslib opravdové zápletky. Doufám, že to tak bude, protože v tom případě už by šlo o vcelku dobrou knihu...

Moje hodnocení:
Baví vás série o Aristokratce? Mám se opravdu těšit na třetí díl? :)

6 komentářů:

  1. Leni, za mě je dvojka zatím opravdu nejslabší. Trojka se sice nevrací k úžasnosti jedničky, která mě bavila neskutečně, ale je rozhodně lepší než dvojka a opravdu se tam ta zápletka najít dá, byť příznačné ořechovky a prozacu se asi jen tak nezbavíme. Už jsme se o tom spolu myslím bavily u mojí recenze. Já k trojce přistupovala skepticky, byť jsem se těšila, a byla jsem příjemně překvapená. Tak snad budeš mít stejný dojem :) Pod Tvou recenzi dvojky bych se mohla podepsat, naprosto souhlasím s každým slovem... Měj se krásně a jsem zvědavá, co na poslední díl řekneš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pod tvým článkem jsme se o tom bavily :) Jsem na trojku zvědavá (možná ji budu číst hlavně proto, abych zjistila, jestli se fakt vytasí se zápletkou!). Díky :)

      Vymazat
  2. Toto mě vůbec neláká. Je pravda, že mi tuto sérii doporučovalo více lidí, ale cítím, že to není můj šálek čaje, takže se do toho nehodlám vůbec pouštět. Ale mám trochu výčitky - pan autor údajně pochází z nedaleké obce a děj se tak nějak vztahuje k regionu, takže bych tomu mohla dát šanci. A bude se mi to určitě číst mnohem lépe než např. žoviální Slovácko sa nesudí :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že můžeš spát klidným spánkem, protože opravdu o moc nepřicházíš :) Leda bych chtěla něco opravdu, ale opravdu čistě odpočinkového a nenáročného... Nemůžu ti to doporučit, když vím, jak dobré knihy čteš :)

      Vymazat
  3. Naprostý souhlas s každým slovem :) Sama jsem na poslední díl zvědavá, já půjdu do audio tak jako v předchozích dvou případech. Pořád uvažuji, zda si první dva díly připomenout a až pak navázat nebo ne, no, rozhodnu se, až doposlechnu toho Turinga, je to dobré, ale dává mi to zabrat - hodně náročné :)
    Měj se krásně, Leni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, podle mě se chytneš tak po první stránce (ehm, pěti minutách poslouchání?) :D Jak to nenavazuje a nemá to pořádný příběh, připadá mi to vcelku jedno :)
      Hmm, ten Turing mě zajímá, těším se na tvoji recenzi!

      Vymazat