Dobrodružné výpravy do světů knih, filmů a seriálů. Bezpečný návrat není zaručen.

sobota 29. července 2017

Od všeho trochu

Je tu léto, které by mělo být časem volnějším a víc vhodným k čtení, sledování filmů... a taky psaní na blog. Aspoň tak jsem si to představovala, než přišlo. Ale zdá se, že v mém životě je to v poslední době zařízeno tak, že časové možnosti jsou vždycky jinde, než předpokládám. A tak se i tenhle blog pomalu začíná podobat mému prvnímu, na který jsem na konci jeho existence už jenom psala články o tom, že na něj nemám čas psát. Tomu bych se chtěla tu vyhnout, takže vám povím něco o svém skvělém létě a o kulturních věcech, o které jsem zatím zavadila.


Už v červnu jsem si udělala dovolenou a byla jsem ve Skotsku a Anglii. Přečetla jsem tam Murakamiho Spisovatel jako povolání, což je moc příjemná sbírka esejů. Dozvíte se v ní, jak tenhle skvělý autor začínal, jak vypadá jeho pracovní den, jakým způsobem vytváří postavy nebo co si myslí o cenách pro spisovatele. Je to pohodové a zajímavé čtení... i když si myslím, že by si ho víc užil někdo, kdo Murakamiho žere přece jenom o trochu víc než já. Ale i tak doporučuji, zvlášť na dovolenou, kterou nechcete mít úplně zabitou tím, že jste stále napůl ponoření do napínavého příběhu.



Je to hrůza, ale nic dalšího jsem od té doby nepřečetla. Ale v knihovně jsem ulovila spoustu skvělých věcí, takže doufám, že je to ještě napravím!

Za to si léto užívám hudebně. Byla jsem dva dny na Colours of Ostrava - moc na fesťáky nejsem, ale přijelo tam několik mých oblíbenců, takže to bylo jasné. Hodně jsem si užila Imagine Dragons, kteří to tedy rozjeli pořádně a předvedli svoje největší hity. A taky Alt-J byl výborný. Já se ale nejvíc těšila na Norah Jones, kterou už pár let zbožňuju a za kterou jsem byla připravená jet i do okolních zemí, kdyby se v těch končinách objevila - takže Ostrava mi to ulehčila. Norah byla skvělá, ale utvrdila jsem se v podezření, že na podobné akce a velká publika prostě není stavěná... když máte při koncertu pocit, že by zpěvačka byla radši někde jinde a že se tam rozhodně necítí, je něco špatně. Takže doufám, že ji uvidím někdy v nějakém jejím "přirozenějším" prostředí.



A do třetice všeho dobrého, konečně jsem se dostala na výstavu Big Bang Data do Doxu. Je to o informační exlozi, pořizování, uchovávání a využívání velkého množství dat a o možných následcích, které to může mít. Zdá se mi to jako dost podařená akce, i když musím říct, že maličko pochybuji o aktuálnosti některých informací.

Tak, to by bylo o mém létě! Dost času trávím prací a navíc se stále plácám v jízdách v autoškole (jsem v tomhle ohledu dost nepoužitelná), takže nebudu moc slibovat další články.
Takže... krásné léto! A budu ráda, když mi napíšete, jak ho trávíte vy :) 

Fotky: Honza Novák

 

4 komentáře:

  1. Oh, proč jsme si nenapsaly? Mohly jsme se na Colours sejít :( Nu což, tak třeba někdy příště....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě bohužel vůbec nenapadlo :( A užila sis to doufám...?

      Vymazat
  2. Užila. Jela jsem tam kvůli Moderat a UNKLE a obě kapely podaly excelentní výkon. Jen mě mrzelo, jak mě zmohlo to vedro, takže místo abych šla na nějakou přednášku, tak jsem raději seděla někde ve stínu u wi-fi a pila pivo. Tak třeba příští rok.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To horko bylo ohromné, to máš pravdu! Ale je fajn, že sis to užila :)

      Vymazat